måndag 21 december 2015

En stickad Hammarbymössa i Lisen Design mönster :-).

För ett tag sen så gjorde jag två mössor i den här modellen till två "vuxna tjejer :-)" som ska göra halvklassikern. När jag sen visade mössorna på vår facebook sida fick jag en beställning av min sambos kompis på en mössa i Hammarbyfärger :-). Det är inte det lättaste att hitta rätt färger när man gör lagmössor men jag tycker att jag hittade ganska "rätt" i alla fall. Det blev garnet Freja och garnet Queen.



Som vanligt gör jag en snygg tofs till mössan.



Mönstret hittar jag på under tidgen jag stickar. Det jag tänker på är att maskantalet är delbart med 4 så att jag kan hitta på lite olika mönster. Avslutar med en virkad kant runt mössan samt min namnlapp.



Fodrar mina mössor med muddväv.




Här är lite fler mössor jag gjort :-)


Vuxenmössor

Barnmössa



Babymössa
Barnmössa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar