lördag 28 november 2015

Inlägg nummer 801 :-) - Stickad vuxenmössa med öronlappar

Oj vad inlägg det har blivit här på bloggen. Det här är nummer 801 :-). Dom här mössorna har jag gjort på beställning. Det var lite roligt faktiskt. Jag hade gjort ett inlägg på vår Facebook sida och visat en stickad fodrad barnmössa. En kompis skrev att hon ville beställa två stycken. Hur gamla är barnen frågade jag. Hon svarade att den ena är 47 år :-). Det är alltså två tjejer som ska göra halvklassikern nästa år så de ville ha snygga mössor och de älskar rosa. Så här är resultatet.

Som vanligt gör jag mönstret under tiden jag stickar så varje mössa är unik. Jag har stickat i garnet Helene från Novita och mössorna är fodrade med muddväv.








Jag sponsrade även med varsin trikåmössa till tjejerna :-).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar