tisdag 20 mars 2018

Raggsockor i garnet 7 bröder

Äntligen börjar det kännas lite vår i luften och idag är det vårdagjämningen :-). 
Här har snön börjat smälta och det är riktigt skönt i solen om man sitter i lä. Jag har fått en vinterförkylning så jag är hemma från jobbet men tog lite luft ute i solen en stund. 








Har gjort klart ett par färgglada raggsockor i garnet 7 bröder Raita. 
Det är så härliga vårfärger i det här garnet :-).




Jag har stickat raggsockorna i ca st 38 och det gick åt ca 100 gram garn. Jag stickar min raggsockor med stickor nummer 4 när jag stickar i garnet 7 bröder. 
Dom här raggsockorna ska nu flytta hem till min dotter :-).




Så här mycket garn blev det över, ca 50 gram av ett nystan på 150 gram.



Mina djur känner också av våren :-). Katterna vill var ute mer och hunden Milton tycker att det luktar väldigt gott när vi är ute på promenad :-).


Syskonen Maja och Morris snart 10 månader.



Katten Smirre fyller 13 år i maj och hunden Milton blir 1 år den 27 mars. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar