söndag 15 oktober 2017

Raggsockor i egen design och i garnet Isoveli från Novita

Det är är inlägg 1001 som jag nu publicerar, helt otroligt :-).

Nu har jag stickat ännu ett par av mina egen designade raggsockor Vinter :-).



Jag har stickar dom i det lite tjockare ullgarnet Isoveli från Novita. Ni hittar garnet hos Tiinas garn .
Garnet Isoveli kallas också " storebror till garnet 7 bröder". Nystanen är på 100 gram och ca 130 meter och det består av 75% ull och 25% polyamid. Rekommenderade stickor är 5-6. Jag stickar mina raggsockor med stickor 5. Man kan tvätta raggsockorna i 40 grader ullprogram.





Jag stickar dom med förstärkt häl.


Jag stickar skaften samt själva foten med en lång rundsticka och jag stickar häl och tå med strumpstickor.



Jag säljer mönster till dom här raggsockorna och ni hittar mer information i denna Länk



Här är bilder på raggsockorna i andra färgställningar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar