tisdag 10 oktober 2017

Nya garner från Novita

Som ni vet sen tidigare så gillar jag Novitas garner. Jag har stickat sockor, vantar, och mössor i garnet 7 bröder.



I garnet Helen har jag gjort flera filtar.



I garnet Nalle stickar jag sockor och vantar. Garnet Nalle kallad även lillebror till garnet 7 bröder.





Det finns ett garn som heter Isoveli och det garnet kallas för storebror till garnet 7 bröder. I garnet Isoveli har jag stickat halvlånga raggsockor.



Har nu precis fått hem lite garner  från Novita :-).

Ett flerfärgat nystan i garnet 7 bröder. Funderar på att göra sockor samt ta in färgen lila. Måste fundera lite till.



2 härliga höstfärger i Isoveli. Har lite färger hemma som jag kan blanda med. Blir nog mina halvlånga sockor som jag designat själv och som ni ser på bild lite längre upp i inlägget.



Sen ska jag testa Novitas bomullsgarn Cotton Soft. Jag gör ju mina virkade djur i bomullsgarn. På bilden ser ni en giraff virkad i garnet Soft Cotton från Drops. Men nu ska jag testa att virka en giraff i Novitas bomullsgarn :-).






Novitas nya garn Wool Cotton har jag inte riktigt bestämt vad jag ska göra för nått i. Kom gärna med förslag.



 Det är alltid sån härlig känsla att få hem nya garner fast man har ett stort lager sen tidigare :-).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar