lördag 16 september 2017

Torshälla marknad och nya raggsockor i egenfärgat garn.

Förr helgen stod jag på Torshälla hantverksmarknad hela helgen. Det är 3:e året som jag står där. den här gången hyrde jag 2 platser för att få plats med mina saker :-).



Jag har mycket stickat och virkat i lager :-).




Det jag säljer mest på den här marknaden är trikåmössor. Det är ju precis den här tiden som det är dags med just sådana mössor. Jag sålde också lite virkade djur och en del sydda barnkläder som jag reade ut. Sålde även nytt par stickade vantar och raggsockor samt en del stickat från min realåda.




Här har jag gjort ett par raggsockor i storlek 2 år. Jag har använt mitt egenfärgade garn. Jag har färgat garnet 7 bröder från Novita. Jag "kallfärgade" det vita garnet 7 bröder. Om ni går in under etiketten färga garn så kan ni läsa mer hur jag gjort. 

  Sockorna blir lite olika när man använder egenfärgat garn men jag tycker inte att det gör något :-).








Det blir mycket rönnbär i år. Då blir det en kall vinter sägs det :-) så det är bara att sticka och virka massa värmande plagg till vintern :-).

Liselotte Jergards foto.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar