söndag 18 juni 2017

Virkad kossa i garnet Soft Cotton från Järbo garn

Det känns som sommaren har kommit nu trots att den riktiga värmen inte är här. Ute i sommarstugan så har jag tvättat alla sängkläder som varit ute i gäststugan. Så somrigt när lakanen hänger på tork :-).



Ofta så har man sina favoritgarner och det har jag med :-). Jag gillar garnet 7 bröder samt Nalle från Novita. Passar bra till sockor, vantar och mössor. Stickar/virkar också mycket i garnet Helen från Novita. Framförallt virkar jag barnfiltar i det garnet. Från Järbo garn gillar jag garnet Soft Cotton samt garnet Järbo 8/4. Av dessa garner virkar jag djur.

Jag virkar ju en del giraffer som ni vet och nu har jag gjort ett eget mönster till en kossa :-).




Jag har använt garnet Soft Cotton från Järbo garn och virknål nummer 3,5. Färgerna vitt, svart, brunt, rosa samt lite cerise till näsborrarna. De svarta fläckarna på kroppen gjorde jag lite eftersom så att de blev ungefär jämt fördelat.



Många undrar om jag inte kan dela med mej av mina mönster. Visst kan jag det på vissa mönster och dessa hittar ni under gratis mönster här på bloggen. Många gånger när jag gör mönster som till den här kossan så skriver jag bara ner några korta anteckningar samt virkar lite på frihand. Alltså ett mönster som jag inte kan dela med mej av. Ingen skulle förstå mina korta anteckningar :-).


 


Att göra ett mönster som ska kunna läsas och förstås av andra tar väldigt många timmar att göra och därför kan jag inte göra det på alla mina mönster som jag gör. Försöker att göra det på en del av mönstren i alla fall :-).



Det blev en rätt stor mule på kossan :-). Kanske ska göra två varv mindre av det rosa på nästa kossa.




Virkar som vanligt in armar och ben. Huvud, öron och horn syr jag fast i efterhand. Svansen flätar jag.










Mitt yrväder Milton håller mej sysselsatt. Försöker virka lite när han sover :-).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar