lördag 10 juni 2017

Giraff i härliga blå färger - virkad i garnet Soft Cotton från Järbo

Varje giraff som jag gör så tycker jag att just den har den finast färgsättningen :-). Den här giraffen blev helt underbar i dessa blå färger :-).




Jag virkar i garnet Soft Cotton och till denna giraff så har jag använt tre olika blå färger, vitt samt beigt. Jag virkar med virknål nummer 3,5. 




Jag har utgått från ett mönster på engelska som ni hittar här. Jag har gjort lite ändringar. Bland annat så gör jag halsen lite kortare och jag virkar in armar och ben samtidigt som jag virkar kroppen.






Giraffen är ca 42 cm från hornens spets ner till fötterna.




Jag har virkat flera giraffer och ni hittar dessa blogginlägg under etikett giraff här till höger på bloggen.



Randningen på kroppen kan man ju göra lite som man vill :-).




Jag gör en liten fläta som svans :-). 



Här ser han lite liten ut i fåtöljen :-).





Jag har även gjort några giraffer i garnet Helen från Novita. Dessa giraffer blir 35 cm långa.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar