söndag 14 maj 2017

Virkad giraff i garnet Helen från Novita

Det har inte blivit så mycket stickande och virkande sista tiden. Jag har jobbat mycket samt fixat ordning och öppnat upp min sommar stuga :-). Bland annat så har jag krattat nästan hela tomten ca 1700 kvm och kört minst 25 lövsäckar till soptippen.

Det är i alla fall skönt att kunna vara ute i stugan nu och det är så vackert nere vid sjön.








Fortsätter att göra mina giraffer. Ni hittar flera giraffer som jag gjort under etikett giraffer. Ta gärna en titt på gamla blogginlägg :-).




Den här giraffen har jag virkat i garnet Helen från Novita och jag har använt samma färger som en babyfilt som jag gjort tidigare.




Här hittar ni blogginlägget med babyfilten :-).





Jag har gjort en babyfilt och giraff i samma färger tidigare. Det blir fint när de passar ihop tycker jag.






Länk till ett gratis mönster till giraffen hittar ni här.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar