måndag 24 april 2017

Hundleksaker och hundkorg

I lördags var jag och hälsade på valparna på Smörsoppens kennel i Motala. Dom var så söta :-. Jag har ännu inte "tjingat" någon valp utan måste fundera lite :-).




Valpar biter ju sänder en del så jag rekommenderas jag att köpa en hundkorg av plast som man kan ha filtar i.  Jag köpte en sådan hundkorg på Dollarstore i Motala.



Jag klädde kanterna med muddväv och knöt bara en knut längst fram. Till botten  tog jag skumgummi och la runt en trikåtyg och sydde sen med overlocksöm när skumgummit låg i.






La dit min filt som jag sytt tidigare :-).



Har googla lite på hundleksaker och hittade den här  sidan där man kan se hyr man "knyter" trikåben :-).

Jag använde gamla trikåtrasor/trikågarner. Gör man som nedan så blir resultatet med som en fyrkant.

Hittade en  blogg där det finns ett inlägg som visar hur man gör . Länk. Även här finns beskrivning - Länk.

Så här blev mitt "trikåben". Jag använde dubbla trikåtrasor.





Gjorde även som spiraler :-)


Så här blev mina spiralben :-). Den svarta har jag använt dubbla trikåstrasor och till de andra två enkla trikåstrasor :-).







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar