måndag 27 mars 2017

Virkad katt i garn från Novita och Drops

Vilket underbart väder det var igår, riktigt vårvärme. Jag var ut en sväng till sommarstugan och tittade till och tog en tur ner till sjön. Isen låg kvar fortfarande så det tar ett tag innan jag kan ta det första doppet :-).


Jag fortsätter med mina virkade djur och nu har jag försökt att göra en virkad katt :-). Jag har använt grå färg som bas och det garnet är Novitas Eco cotton. Tassarna är vita och armar och ben är randiga grå - lila.


Det lila och vita garner är Drops Paris.  Jag har virkat med virknål nummer 4.






Armarna och benen har jag gjort samma som när jag gör mina giraffer. Resten på katten har jag gjort i ett eget mönster :-).


Katten är 40 cm lång från spetsen på öronen ner till fötterna.










Jag klädde också om sitsarna på 4 stolar. Jag köpte bordet och stolarna på Robert auktioner för en billig penning :-). Det svart/vita tyget har jag köpt på IKEA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar