tisdag 28 mars 2017

Sömnad - sytt en kanin i trikåtyg

Jag har sytt en sån söt kanin :-). Hittade ett bra mönster och ni har länken här. Jag har massor av trikåtyg hemma sedan jag hade butik för 15 år sedan. Jag har inte kunnat kasta alla mina gamla trikåtyger och nu vet jag vad jag ska sy framöver :-).




Jag sydde kaninen i trikåtyg och tog ett avvikande tyg till insidan av öronen samt svansen. Nosen och ögon sydde jag med tunnare garn.




Jag sydde med en trikåsöm som jag har på min vanliga symaskin. Fyllde kaninen med vadd från en billig kudde från IKEA. Jag fyllde inte benen och armarna med mycket vadd utan lite löst. Det blir lättar att sy fast benen och armarna om man inte fyller dessa för mycket.





Jag avslutade med att sy ihop kaninen bak i ryggen förhand samt jag sydde även fast svansen förhand.

Nu sitter kaninen i min gamla dockvagn i vardagsrummet :-).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar