söndag 12 mars 2017

Badrumsmattor virkade i trikåtrasor

När är äntligen mina 2 badrumsmattor klarar :-). Jag köpte lite mer än 2 kg trikåtrasor i vitt när jag var på syfestivalmässan för några veckor sen. Det är svart och vitt i mina badrum med mörkgrått golv så jag bestämde mej för vita mattor.

Jag köpte mina trikåtrasor hos Blötbergsboden och jag fick med ett mönster på en matta. Mönstret hittar ni gratis mönster här.


Jag gjorde min matta precis efter mönstret och jag virkade med virknål nummer 8. Jag började med mattan igår kväll och gjorde sista varvet idag så det gick fort att virka.




Mattan är ca 80 cm i diameter.





Den andra mattan virkade jag efter mönster från BautaWitch och det mönstret hittar ni gratis här.
Jag gjorde efter mönstret men virkade inte hela mattan. Jag virkade tom varv 17. Jag gjorde den här mattan först och den tog lite längre tid eftersom det är nytt mönster varje varv.




Det gick åt ca 1 kr trikåtrasor och jag virkade med virknål nummer 8.






Även denna matta är ca 80 cm i diameter.




Kul virkning :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar