söndag 26 februari 2017

Virkad filt och virkad giraff i garnet Helen från Novita

Jag fortsätter att göra mina giraffer :-). Vanligtvis brukar jag virka dom i garnet Soft Cotton från Järbo garn. Ni hitter flera inlägg under etiketter giraffer till höger här på bloggen där jag virkat girafferna i det garnet.






Den här giraffen har jag virkat i akrylgarnet Helen från Novita. Jag ville att den skulle matcha en babyfilt som jag gjort tidigare :-).















Giraffen är 35 cm från öronens spets ner till fötterna. Den är virkad i färgerna ljusblå, limegrön, beige och vit.





Filten är virkad i tekniken corner-2-corner och i färgerna marinblå, ljusblå, limegrön samt vit.  Jag har i ett tidigare blogginlägg skrivit om filten. Ni hittar inlägget här.




Det gick alldeles utmärkt att virka giraffen i det här akrylgarnet. Det blir så fint när man har samma färger i filten som i giraffen :-).




Jag har utgått från ett engelskt mönster och gjort lite ändringar. Länk till det mönstret hittar ni här.




Planerar redan nu nästa giraff :-)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar