tisdag 31 maj 2016

Virkade ugglor

Dom här ugglorna är så himla söta och jag har gjort ett antal nu :-). Det här är några som jag gjort.
När jag stod på Torshälla marknad i höstas så sålde jag en del och jag fick också en del beställningar.
Jag beställde mönstret på ugglan från Freshstitches. När jag började att virka dom här ugglorna så mailade jag till designern och frågade om det är OK att sälja dessa ugglor på marknader etc och det var det :-).
Jag använder garnet Soft Cotton från Järbo garn och virkar med virknål nummer 3.5.

Som sagt så var det ett tag sen som jag gjorde en uggla :-). I mitt garnlager har jag ju en del som ni vet och härom veckan plockade jag fram lite garn till en rosa uggla. Nu har jag virkat klart underkroppen :-).

Under etiketten ugglor hittar ni mer att titta på.

Ha en fortsatt skön kväll :-).














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar