onsdag 10 februari 2016

Stickad mössa med öronlappar i garnet Helen från Novita

Jag gillar verkligen att sticka den här mössmodellen :-). Det är min egen modell och jag började att sticka den för säkert 20 år sen :-). Mössan går snabbt att sticka och eftersom jag hittar på själva mönstret ( det svarta på bilden nedan) under tiden jag stickar, så blir det inte enformigt att sticka dessa mössor :-). Jag har gjort ganska många nu den senaste tiden både till barn och vuxna. Här har ni länkar till tidigare mössor som jag gjort: Länk 1 Länk 2 .

Just den här mössan är beställd av min systerdotter Olivia som är 4 år. Hon älskar dessa mössor och nu ville hon ha en i lila mössa med svart mönster :-). Mössan är stickad i garnet Helen från Novita och med stickor nummer 5. Garnet har jag köpt på Rusta. Jag fodrar mössan med muddväv och jag syr fast fodret förhand.







1 kommentar:

  1. Jättefin mössa! Delar du med dig av ditt mönster? Eller vill du ge fingervisningar i hur man ska tänka proportionerligt för att man ska få till det bra storleksmässigt och avstånd mellan öronlappar osv? :)

    SvaraRadera