måndag 22 juni 2015

Virkad uggla i afrikanska blommor

Nu är jag äntligen klar med min uggla i afrikanska blommor. Det är första gången jag gör något i afrikanska blommor så den här gången använde jag mina restgarner hemma. Jag har mest använt garnet Freja från Svarta fåret och jag köpte till några nystan av den grå färgen. Jag har använt virknål nummer 3,5. Tanken är att dessa djur ska virkas i tunnare garn så det tänkte jag göra nästa gång. Det tar sin tid att virka alla blommor så man får inte ha bråttom :-).

Det finns massa fina djur gjorda av afrikanska blommor och "Heidi bears"  designar helt underbara djur. Gå in på hennes blogg så får ni se :-).
Mönster till den här ugglan kan beställas här. I mönstret finns inga öron så det gjorde jag extra. 
Min uggla blev stor och lite tjock :-). Den är ca 45 cm hög. 

Nu har jag beställt garnet Soft Cotton 8/4 och nästa projekt blir en flodhäst :-).







1 kommentar:

  1. Vilken häftig uggla. Får nog gå lös på en sån sen jag gjort flodisen.
    M-L

    SvaraRadera