tisdag 16 juni 2015

Garnet från Novita

Att det kan vara så kul att få hämta sina garn som man har beställt. Det här var första gången som jag beställde garner från Novita.. Jag har bara tidigare köpt från butik. Det gick jätte bra att beställa och garnerna kom snabbt. Dom har nu mycket rea så gå in och titta :-). Jag köpte tre nystan av 7 bröder( mitt favoritgarn). Garnet är perfekt till vantar och sockor och består av ull samt polyamid. Går även att tvätta i 40 grader. Det är det bruna, lila och randiga längs bak. Sen köpte jag lite nya sorter som jag inte använt förut.

- Det ena är det färgglada till vänster. Garnet heter Puro batik och är ett 100 % akrylgarn som känns som bomull rekommenderade stickor nummer 4,5.
- Garnerna som är beiga och det som finns längst bak till höger heter Usva och är ett ull och polyamidgarn för stickor 5-6. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar